Bankkort i ny profil
Vi oppdaterer alle våre kort til ny LOKALBANK profil og ny Visa Standard.
Har du husket å ta i bruk ditt nye bankkort?
Ditt gamle bankkort slutter snart å virke, uavhengig av utløpsdato på kortet ditt. Så ta ditt nye i bruk.
Merk: Du bør oppdatere alle betalingsløsninger med ditt nye kort, men vi anbefaler bruk av kredittkort til kjøp og abonnement på internett eller i app, for din sikkerhet.
Se spørsmål og svar nedenfor.
Har jeg samme PIN kode som før?
Ja det har du. Alt er som før med kortet. Det er kun nytt utseende.
Hva skjer med mitt gamle kort?
Ditt gamle kort vil slutte å virke ganske snart, uavhengig av utløpsdato på kortet. Ta derfor i bruk ditt nye kort med en gang, for å teste at det virker.
Så husk å oppdatere dine kortopplysninger der det trengs. Vi anbefaler kredittkort til kjøp og abonnement på app og internett.
Så husk å oppdatere dine kortopplysninger der det trengs. Vi anbefaler kredittkort til kjøp og abonnement på app og internett.
Når kan jeg bruke det nye kortet?
Ditt nye kort er klart til bruk, men du må benytte PIN-koden i betalingsterminal eller minibank første gang. (PIN-koden er den samme som på gammelt kort).
Kortet du har hatt tidligere vil bli deaktivert ca en måned etter du har mottatt det nye kortet, senest midten av november. Så test ditt nye kort med en gang, gjerne.
Kortet du har hatt tidligere vil bli deaktivert ca en måned etter du har mottatt det nye kortet, senest midten av november. Så test ditt nye kort med en gang, gjerne.
Jeg har glemt pinkoden til kortet mitt, hvor kan jeg finne den?
Har du glemt pinkoden, kan du finne denne i nettbanken din under "Kort".
Det er nytt design på kortet, hvorfor det?
Fordi vi har oppdatert alle våre kort til VISA sin nyeste standard. Dette er en helt ny korttype, der all informasjon står på baksiden av kortet.
Hvorfor står ikke kortnummeret på fremsiden av kortet lengre?
Kortnummeret som stod utpreget på fremsiden tidligere, står nå på baksiden av kortet, delt opp i 4 bolker. Der finner du også utløpsmåned/år og CVC koden. Kontoummeret og kortholders navn står også på baksiden.
Må jeg betale for nytt kort?
Nei, vi tar ingen gebyrer for det nye oppdaterte kortet ditt. Hvis du mot formodning blir trukket et gebyr for kort, ta kontakt med oss for refundering.
Kan jeg få bilde til legitimasjon på kortet?
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Kan jeg bruke bankkortet som legitimasjon?
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Hva med kontaktløs betaling?
Kontaktløs betaling er standard på alle våre nye kort. Kontaktløs betaling aktiveres ved å benytte kortet med Chip og PIN første gang du skal betale med det nye kortet ditt.
Vi kan ikke skru av denne funksjonen.
Må jeg legge inn det nye kortet på Vipps, Netflix, Spotify osv?
Ja, du må oppdatere alle betalingsløsninger med de nye kortene dine. Merk at vi anbefaler bruk av kredittkort til kjøp og abonnement på internett eller i app, for din sikkerhet.
Hva er CCV/CVC?
Dette er en sikkerhetskode som benyttes sammen med utløpsdato og kortnummer ved digitale kjøp, ofte sammen 3D secure (BankID identifisering).
Kan jeg velge eget bilde til forsiden på bankkortet?
Nei. Vi har ikke lenger mulighet til å velge eget design på kortet.
Bankkoret mitt virker ikke, hva må jeg gjøre?
Dersom kortet ditt ikke fungerer, må du ta kontakt med oss med informasjon om hva du prøvde på når det feilet, om det var minibank eller butikkterminal, og hvilken feilkode du fikk når du prøvde å bruke det. Ring så vårt kundesenter, eller send oss en sikker melding i mobil- eller nettbank, så hjelper vi deg.
Skal jeg signere det nye kortet?
Nei, du trenger ikke å signere det nye kortet. Feltet som kan ligne er magnetstripen. Viktig at den ikke signeres. Det er ikke lenger noe gyldig signatur det som er på kortet.