Jente i sofaen med mobil

BankID-app

Med BankID-appen kan du identifisere deg, bekrefte betalinger og signere dokumenter. Appen oppfyller de strengeste sikkerhetskrav og er for deg en tryggere måte å betale på.

BankID-app

BankID-app er en app du kan laste ned på mobiltelefonen din, som gjør både innlogging og signering med BankID enda enklere og tryggere. Med appen kan du identifisere deg helt uten at du behøver å finne frem kodebrikken.

BankID-app er ekstra trygt fordi du også kan beskytte telefonen med en kode og fordi du alltid mottar varsel på mobilen som du må godkjenne. Ikke minst har du telefonen i nærheten. 

 

                                 

BankID kodebrikke

Denne bruker du hver gang du skal logge inn i mobil- og nettbank, så sant du ikke har valgt BankID app. Du må ha kodebrikken tilgjengelig for å få de nødvendige koder for å logge inn, i tillegg må du huske ditt valgte passord. Selv om du har lastet ned og tatt i bruk BankID appen, må du aldri kaste kodebrikken. Kodebrikken er selve BankID avtalen din - og må av og til brukes for at vi kan være sikre på at det er DU som bruker den. 

Kunder under 15 år kan også få BankID brikke, med samtykke fra foreldre/verger.

Jeg ønsker hjelp med BankID kodebrikke

                            

                                                  

Slik kommer du i gang med BankID-app

Før du starter.....

1. Last ned BankID-appen på din telefon

Laste ned BankID-appen på iOS (du må ha iOS 12 eller nyere).

Laste ned BankID-appen på Android (du må ha Anroid 6 eller nyere).

2. Finn frem den svarte kodebrikken din. 

Spørsmål og svar om BankID-app

Har du BankID fra en annen bank enn oss, kan det være grunnen til at det feiler. Det kan også være hvis du har måtte aktivisere bankid på nytt. Da må du vente ca 7 dager.

Får du det fortsatt ikke til? Kontakt oss gjerne på tlf 69 81 62 00.

BankID app

BankID-app

  • Raskere innlogging
  • Du slipper kodebrikken
  • Økt sikkerhet
  • Brukervennlig

Ofte stilte spørsmål

Ja, det kan du. BankID har du bare en av og det er din elektroniske signatur. Du kan bruke denne i flere banker. 
Hender på pc

BID-feilmeldinger

Av og til går ikke alt like lett dessverre. Vi har samlet feilkoder du kan få når du ønsker å logge deg inn, eller betale med BankID.

Avtale om BankID

Avtale om BankID beskriver avtalevilkår for BankID. Denne versjonen av avtalen vil være gjeldene fra 01.01.2023 dersom du aksepterte en tidligere versjon av avtalen da du bestilte BankID fra Askim & Spydeberg Sparebank

Klikk her for å laste ned BankID-avtalen

 

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS) for BankID og BankID på mobil.

BankID agreement

The BankID agreement describes terms of use for BankID. This version of the agreement will take effect on 01. 01. 2023 if you accepted an earlier version when you ordered BankID from Askim & Spydeberg Sparebank.

Click here to download the BankID agreement

 

BankID policy and terms of use  

The Trust Service Provider Statement (TSPS) provides a description of the bank’s public key infrastructure for issuing electronic identities (eIDs) to its end users for BankID and BankID on mobile. For a simplified document, please see the relevant terms and conditions (PDS) for BankID and BankID on mobile.

To rådgivere på kundesenteret

Trenger du hjelp?

Vi kan hjelpe deg, men ønsker gjerne at du tar kontakt med oss på en trygg måte.

  • Gå i mobil- og/eller nettbank
  • I mobilbank: Velg Aktiviteter, så Meldinger. I nettbank: Velg Meldinger
  • I mobilbank: Velg Ny melding øverst i høyre hjørnetI nettbank: Bare start å skriv meldingen
  • Skriv meldingen og trykk "Ok". Da har du sendt meldingen på en trygg måte, og vi skal svare deg så fort vi kan.