Jente i sofaen med mobil

BankID-app

Med BankID-appen kan du identifisere deg, bekrefte betalinger og signere dokumenter. Appen oppfyller de strengeste sikkerhetskrav og er for deg en tryggere måte å betale på.

BankID-app

BankID-app er en app du kan laste ned på mobiltelefonen din, som gjør både innlogging og signering med BankID enda enklere og tryggere. Med appen kan du identifisere deg helt uten at du behøver å finne frem kodebrikken.

BankID-app er ekstra trygt fordi du også kan beskytte telefonen med en kode og fordi du alltid mottar varsel på mobilen som du må godkjenne. Ikke minst har du telefonen i nærheten. 

BankID Norge erstatter BankID på mobil med BankID-app, fra september 2023. Etter september kan du ikke lenger bruke BankID på mobil. 

                                 

BankID kodebrikke

Denne bruker du hver gang du skal logge inn i mobil- og nettbank. Du må ha kodebrikken tilgjengelig for å få de nødvendige koder for å logge inn, i tillegg må du huske ditt valgte passord. 

Kunder under 15 år kan også få BankID brikke, med samtykke fra foreldre/verger.

Jeg ønsker hjelp med BankID kodebrikke

                            

                                                  

BankID app

BankID-app

  • Raskere innlogging
  • Du slipper kodebrikken
  • Økt sikkerhet
  • Brukervennlig
Hender på pc

BID-feilmeldinger

Av og til går ikke alt like lett dessverre. Vi har samlet feilkoder du kan få når du ønsker å logge deg inn, eller betale med BankID.

Avtale om BankID

Avtale om BankID beskriver avtalevilkår for BankID. Denne versjonen av avtalen vil være gjeldene fra 01.01.2023 dersom du aksepterte en tidligere versjon av avtalen da du bestilte BankID fra Askim & Spydeberg Sparebank

Klikk her for å laste ned BankID-avtalen

 

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS) for BankID og BankID på mobil.

BankID agreement

The BankID agreement describes terms of use for BankID. This version of the agreement will take effect on 01. 01. 2023 if you accepted an earlier version when you ordered BankID from Askim & Spydeberg Sparebank.

Click here to download the BankID agreement

 

BankID policy and terms of use  

The Trust Service Provider Statement (TSPS) provides a description of the bank’s public key infrastructure for issuing electronic identities (eIDs) to its end users for BankID and BankID on mobile. For a simplified document, please see the relevant terms and conditions (PDS) for BankID and BankID on mobile.

To rådgivere på kundesenteret

Trenger du hjelp?

Vi kan hjelpe deg, men ønsker gjerne at du tar kontakt med oss på en trygg måte.

  • Gå i mobil- og/eller nettbank
  • I mobilbank: Velg Aktiviteter, så Meldinger. I nettbank: Velg Meldinger
  • I mobilbank: Velg Ny melding øverst i høyre hjørnet I nettbank: Bare start å skriv meldingen
  • Skriv meldingen og trykk "Ok". Da har du sendt meldingen på en trygg måte, og vi skal svare deg så fort vi kan.