Ønsker du å flytte din fondsbeholdning på aksjesparekonto (ASK) fra Eika til Norne?
- Slik går du frem

Kontakt oss gjerne dersom du ønsker hjelp til å flytte over fondssparingen din til Norne. 
Du kan også ordne overflytting på egenhånd. Du må ha bank-ID klar. Både brikke og bank-ID på mobil fungerer.

1. Logg på Eika Investortjenester
For å flytte din ASK hos Eika må du først logge på «Eika Investortjenester» på eika.no, eller Smartspar-appen, og finne ditt ASK-kontonummer som skal flyttes. 

Hvis du har fond fra Eika, DNB, Skagen, Odin, Holberg, KLP etc. er disse flyttbare til Norne. Fond fra andre leverandører kan gi innløsning ved flytting. Snakk med din bank/rådgiver dersom du er usikker.

2. Etablere deg som kunde i Norne

Når du har funnet ditt ASK-kontonummer i Eika må du etablere seg som kunde i Norne. Dette kan du gjøre her!

3. Gå til «Min side hos Norne»
Når du har etablert deg som kunde i Norne, klikker du deg inn på "Min side".

4. Opprett og flytt ASK
Når du er inne på «Min side» trykker du der det står «Flytt/opprett ASK» (øverst). Fyll inn aksjesparekontonummeret (ASK nummer) og leverandør (Eika). Ved å fullføre dette vil beholdningen på kontoen hos Eika flyttes til Norne og være tilgjengelig via nettbanken under «Min oversikt» og «aksjer/fond Norne». Eika har 10 dager på seg til å flytte beholdningen.

Evt. spareavtaler må etableres på nytt hos Norne ved bruk av bank-id. Da trykker du bare på «start spareavtale» under ASK-kontoen, og velger fond i fondsoversikten. Du kan starte sparing i de fondene du ønsker i Norne sitt tilbudstorg. Ta kontakt med bank/rådgiver dersom du ønsker sparerådgivning.

NB! Vær oppmerksom på at hele beholdning på ASK blir flyttet ved bekreftelse på flytting. I noen tilfeller kan det være ønskelig at enkeltaksjer blir stående hos tidligere leverandør.

To rådgivere på kundesenteret

Kontakt oss hvis du trenger hjelp